Met de kippen op stok gaan

In navolging van knofje wou ik mijn kippen vastleggen terwijl ze op hun stok zitten. In mijn geval dan wel de stok in hun hok en niet die van de tafel :-)

Ik had ze op een ochtend zo al eens zien zitten, dus ik wist dat ze wel degelijk hun stok opzoeken, maar of ze ook gewillig zouden zijn om zo op de foto te staan – om de vergelijking te maken: in hun pyjama in bed? Ik vroeg mij sowieso ook al af of ze echt wel de hele nacht zo slapen! In navolging van het gezegde ‘met de kippen op stok gaan’, zou men vermoeden van wel…

Maar das dus buiten Peppi en Kokki gerekend: vanavond ging ik ze in hun hok opzoeken na het vallen van de avond. Ons kippen liggen gewoon samen dichte dichte in hun nest, nikske stok!

Kippen op stok??

Grappig toch!!

Dit bericht werd geplaatst in Het leven zoals het is. Bookmark de permalink .

2 reacties op Met de kippen op stok gaan

  1. knofje zegt:

    Oh, jij hebt ook prachtige kippen! Wat voor een soort is het?

    • lienke zegt:

      Dankjewel!
      Ik heb eigenlijk geen idee welke soort kippen het zijn :-)
      In Deerlijk was er deze lente een actie vanuit de gemeente waarbij je €1 korting kreeg per legkip die je kocht – om je organische afval aan kwijt te kunnen, goed voor het milieu, … In de boerenbond vroegen ze enkel of de kippen bruin, wit, grijs of zwart moesten zijn. Ventjelief koos voor bruine, and that was that! Meer weten we niet :-)

Geef een reactie

